BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 12, 2009

advent 4

Time ni aku dah dpt lesen P, sambil tu aku bawa kete Kancil(?). Penumpang aku adalah Syed, Adilah, ngan Nadia. Aku perasan yg aku sdg antar diorang gi YPC, sbb masa tu aku terdengar Syed kata "nampaknya YPC ni dkt ngan area utara..(?)". Pelik siut, Cheras bukan kat area selatan ke?

Pastu, aku berenti jap kat tmpt lebey kurang cam RNR gak, tetiba Nadia duduk dpn ngan Adilah duduk kat driver seat. Aku tanya, "Dilah, sejak bile kau tau bawak kete ni weh?". Dia diam, pastu senyum.
Gear ditukar ke reverse, cluth diangkat serentak ngan tekanan pedal minyak yg dalam. Kete aku dgn laju meluncur ke belakang. Aku dah cuak, takut dia langgar mana2 kete kat belakang.
Pastu terus masuk highway, tapi Adilah ni suka pandang Nadia bile tgh memandu. Ada satu excident terjadi. Kete terlanggar divider sampai masuk jln lain(?) sbb dia leka ckp ngan Nadia lama2. Aku marah2, "weh, Dilah! Camner kau bawak ni weh? Tgk jln mane kau dah masuk!". Dia diam, touching ngan aku.
Aku pun diam, biarkan dia bawak je. Aku pun heran naper aku tak suruh dia duk belakang je dan biarkan aku lak yg memandu. Lagi skali dia ckp ngan Nadia sambil muke menghadap Nadia sampai la dia tak kawal stereng. Dlm kelajuan 60km/h, kete merempuh tembok. Bonet kete remuk teruk dan yg peliknye, cermin tak pecah, dan dua org yg duk kat seat dpn tak cedera langsung walaupun diorang berdua tak pakai seat belt.
Sampai situ, aku tersedar sbb aku set alarm kat phone. Hak3

0 comments: