BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 9, 2009

advent 3

Tetiba aku berade di Japan, masa tu kat dlm bilik hotel, and yg peliknyer Nizam ade skali ngan aku. Since bile dia minat gi Japan? Ada ada ditemani 2~3 roommate, jd aku assume aku ikut pakej perlancongan.

Kul baper, tapi time tu agak mendung, agaknye sbb masa tu musim salji, dan aku perasan semua pakai baju tebal2, termasuk roommate aku sorang ni. Muke cam lebey kurang Helmi 5 Gigih je.
A: Weh, nak gi mana pasni?
H: Balik hotel je la
A: Kau biar betul? Kita dtg jauh2 ni bukan nak lepak dlm bilik je. Camtu ikut aku gi kedai jap, nak beli cawan
H: Nak wat pe ngan cawan?
A: Masak megi la(?)
Kitorang sampai gak kat kedai, lebey kurang cam 7E kat Malaysia je. Hak3
Aku terperasan ada cawan plastik dipaket dan digantung kat bhgn hujun kedai. Cantik packaging dia. Smart.
A:Weh, bapak mahal, cawan je dah berpuluh2 ringgit
H:Byk la kau, tu harga dlm Yen la
A:Aiseh, baper ringgit tu? Aku tak bawak duit Yen ni. Kau tanya cashier, dia terima duit RM tak?
Dia tanya, tapi cashier tu nak gak duit Yen. Aku rase pelik, kalo nak melancong, spttnya dah prepare convert duit aku kat money changer. Ni tak. Siut je. :P
Dah kuar, baru aku notice, yg kitorang dah masuk shopping mall, cantik seh tmpt dia, nak kate cam Pavi gak la. Pastu, tgh jln2 aku ternampak butik yg jual snow cap, skali lagi aku geram tgk2 bende yg kat display tu. Dah lame aku nak beli snow cap. Sblm smpt aku masuk ke butik tu, tetiba Nizam yg dtg dr mana, ragut kamera aku and dia macam nak guide aku gi tmpt mana entah. Aku pun tak ingat. XD

0 comments: